Välkommen till GrönKvist!
GrönKvist är ett program där du får lära dig om ekonomi. Du får hjälp att förstå din ekonomi och bestämma vad som är viktigast för dig att använda pengarna till. GrönKvist kan hjälpa dig så att du inte behöver vara stressad för din ekonomi.

GrönKvist hjälper dig med din ekonomi
GrönKvist lär dig om din ekonomi på ett enkelt sätt. Du får lära dig om utgifter och inkomster, och du kan bli inspirerad att undersöka vad du köper och vad du använder dina pengar till. Vi kommer att prata om ekonomi på olika sätt. Du kommer att lära dig nya saker och få tips som du har nytta av.
Du väljer vad som känns viktigast för dig att ändra på, så att ekonomin blir så bra som möjligt för dig. Om du har en familj som du bor med så är ni tillsammans ett hushåll. Då ska ekonomin bli så bra som möjligt för hela hushållet, alltså hela familjen.
Den som leder gruppen kallas GrönKvist-handledare. Du som är med i programmet kallas GrönKvist-deltagare.
GrönKvist har sju träffar. Du kommer att jobba med material till varje träff. Du behöver lösenord för att läsa materialet. Det är ett nytt lösenord för varje träff. Du får lösenorden av din GrönKvist-handledare.
De sju träffarna
GrönKvist har sju träffar:
- Träff 1 – Värm upp och börja få mer koll på pengarna
- Träff 2 – Spara till ett mål
- Träff 3 – Minska utgifterna för mobil, el och städning – och unna dig en guldkant
- Träff 4 – Minska utgifterna för resor, kläder och mat – och ta makt över reklamen
- Träff 5 – Laga mat från grunden och spara pengar
- Träff 6 – Betala, spara och låna – och vad händer om vi separerar?
- Träff 7 – Bli en kunnigare konsument och se till att ha rätt försäkringar